The discourse about commodification of time indicates that under the current socio-economic regime important values get systematically ignored. This paper reviews literature about the value of time in classical political economy, neoclassical economics, the household production approach, household economics, and activity models. Starting with neoclassical economics, all these approaches are largely in accordance with utilitarian methodology. Utilitarian methodology turns out to be incapable of explaining the value of time. The debate about “quality work” allows us to identify the following intrinsic values: power, playfulness, a sense of meaning, and a sense of belonging. These intrinsic values match with the “five sources of motivation” in contemporary psychological research, which confirms the empirical relevance and irreducibility of these values for understanding behaviour. We propose a definition of commodification of time and illustrate some of the potential effects of commodification of time.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00