Artykuł przedstawia istotę i rolę zabawki jako kulturowego artefaktu,
(w tym lalki i pluszowego misia) widzianego oczami najmłodszych świadków
historii Holokaustu. Zagadnienie to zostanie naświetlone z perspektywy historycznej
oraz z punktu widzenia rozwoju emocjonalnego dziecka i będzie się
odwoływać do przykładów niemieckiej literatury dziecięcej. Korpus tekstów
ma za zadanie ukazać jak prosta zabawka staje się równorzędnym bohaterem,
trwałą istotą fabuły, osobnym wątkiem wyłuskanym z zakamarków pamięci
i ingredientem historycznoliterackim.
The paper focuses on the essence and the role, which toys such as
a doll or a teddy bear play as cultural artifacts in German children’s literature.
The toys I will be describing play an important role in texts about children, who
witnessed Holocaust. I will investigate this issue from a historical perspective
and from a point of view of emotional development of a child. I intend to show
that toys, brought from memories of the past, become as important for the story
as child protagonists, build an integral art of the story throughout the narrative,
and symbolize a particular historical event in the literary context.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00