The article aims to analyze video game This War of Mine with The Little
Ones DLC from the perspective of children characters. It argues that the game provides
a double role reversal, which determines player’s ethical approach. The first
reversal is based on the well-described mechanism of procedural rhetorics and
consists of assuming the role of a victim of war rather than a warrior or a warmonger.
The second reversal is established by forcing player to create an environment
in which a child can be safe and play. In doing so, the player has to proactively
maintain an illusion of control – the very thing the game itself constantly takes
from them, leading to the bitter afterthought that war is most certainly not a game.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00