Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie rynków zagranicznych w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw

Tytuł:
Badanie rynków zagranicznych w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Autorzy:
Kłysik-Uryszek, Agnieszka
Kuna-Marszałek, Anetta
Wieloch, Justyna
Godek-Brunel, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/books/45068901.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem monografii jest prezentacja kluczowych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Książka składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy to wprowadzenie do problematyki międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych. Zdefiniowano oba pojęcia oraz scharakteryzowano główne grupy technik badawczych: ilościową i jakościową. Rozważania odnoszą się również do metod badawczych oraz źródeł pozyskiwania informacji o rynkach zagranicznych. Ponadto ukazano sekwencję etapów procesu badawczego. Rozdział drugi dotyczy analizy makrootoczenia firmy. Omówiono model PESTLE, zaprezentowano katalog badań uzupełniających, które mogą stanowić istotne jego dopełnienie oraz zwrócono uwagę na wiele wskaźników i rankingów, które pozwalają określić pozycję i atrakcyjność rynków, a także ryzyko związane z działaniem na nich. Odniesiono się również do uwarunkowań kulturowych oraz przedstawiono analizę branży do strony podażowej i popytowej. Rozdział trzeci poświęcony jest mikrootoczeniu przedsiębiorstwa oraz jego roli w procesie internacjonalizacji. Wskazano definicję mikrootoczenia oraz sklasyfikowano podmioty, które można zaliczyć do tej grupy w trzy szerokie zbiory, tj. konkurentów, klientów i kooperantów. Ostatni rozdział stanowi studium przypadku rynku niemieckiego. Analizy dokonano m.in. metodą PESTLE, szczegółowo opisując każdy rodzaj uwarunkowań: polityczne, ekonomiczne, społeczno-kulturowe i demograficzne, techniczne i technologiczne, prawne oraz naturalne. Ponadto odniesiono się do kwestii społeczno-kulturowych, aby pokazać znaczenie kultury, mentalności, priorytetów postrzegania świata przez Niemców w biznesie i transakcjach handlowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies