Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polska szkoła. Czy jest dla niej szansa?

Tytuł:
Polska szkoła. Czy jest dla niej szansa?
Polish School. Is There A Chance For Improvement?
Autorzy:
Jaszczurowska, Elżbieta
Laszczak, Mirosław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/449463.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Tematy:
edukacja
kształcenie
priorytety
szkoła
education
priorities
school
Źródło:
Polonia Journal; 2019, 9; 171-188
2083-3121
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Polski system edukacyjny coraz częściej ukazuje swoje dramatyczne niedostatki. Jednym z najpoważniejszych zarzutów jest to, że szkoły coraz gorzej uczą. Wynika to po części ze słabości samych nauczycieli, po części zaś ze złego zarządzania szkołami. Prezentowany artykuł wskazuje nie tylko na główne źródła słabości polskiego szkolnictwa, lecz przede wszystkim znajdują się tutaj podpowiedzi, jak można byłoby system szkolnictwa usprawnić. Chodzi w szczególności o zmianę podejścia do procesu kształcenia i wychowywania. Uznanie, że choć priorytety są niezmienne, to nowe czasy zmuszają do sięgnięcia po inne metody edukacyjne. Ukazana została pozytywna cecha małej szkoły, a przede wszystkim artykuł zwraca uwagę na rolę nauczyciela, który pełen pasji powinien odkrywać przed młodymi ludźmi nieskończenie piękny świat wiedzy.

The Polish educational system more and more often shows its dramatic deficiencies. The most serious objection is that schools teach badly. This is partly to the weakness of the teachers themselves, and partly because of the poor school management. The presented article indicates the main sources of weakness in Polish education and – first of all – it hints on how the system could be improved. Among many important factors is a change of approach to the education and upbringing process. Priorities are unchanged, but present time force teachers to use other educational methods. A positive feature of a small school has been shown, and above all the article draws attention to the role of a teacher who, full of passion, should discover infinitely beautiful world of knowledge for young people.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies