Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postawa moralna i komunikacyjna nauczyciela akademickiego w kształtowaniu osobowości studentów

Tytuł:
Postawa moralna i komunikacyjna nauczyciela akademickiego w kształtowaniu osobowości studentów
The moral and communication attitude of the academic teacher in shaping the personality of students.
Autorzy:
Nęcek, Robert
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/448228.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
Tematy:
nauczyciel akademicki
autorytet moralny
komunikacja
odpowiedzialność
an academic
moral authority
communication
responsibility
Źródło:
Studia Socialia Cracoviensia; 2015, 2(13); 101-113
2080-6604
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this article the author deals with the problems of moral and communication attitudes of teachers, which has a significant influence on the personality of students. This is extremely important because there is a close connection between education and the message. Education enables a message that positively or negatively affects the development and formation of young people. Although education – according to Pope Francis – has been universally degrading, and any attempt to achieve unity is thwarted because of the interests, which, in most cases, do not have much in common with education, as well as the fact that it is difficult to make contradictory attitudes complement each other, this teaching will always be an expression of social love. This is because it includes paradoxes: the more attention is paid to details and individual affairs of each student, the more their actions become associated with what is common, what is great, with what builds the nation and the country.

W artykule autor zajmuje się problematyką moralnej i komunikacyjnej postawy nauczycieli akademickich, która ma istotny wpływ na kształtowanie osobowości studentów. Jest to niezwykle istotne, gdyż między wychowaniem a przekazem zachodzi ścisły związek. Wychowanie umożliwia przekaz, który pozytywnie lub negatywnie wpływa na rozwój i formację młodych ludzi. Choć edukacja – według Franciszka – ulega powszechnej degradacji, a każda próba osiągnięcia jedności jest udaremniana ze względu na interesy, które w większości przypadków z edukacją nie mają wiele wspólnego i trudno jest doprowadzić do uzupełniania się postaw przeciwstawnych; to jednak nauczanie zawsze pozostanie wyrazem miłości społecznej. W niej bowiem istnieją paradoksy: im więcej zwraca się uwagi na detale i poszczególne sprawy każdego studenta, tym bardziej „jego działanie wiąże się z tym, co wspólne, co wielkie, z tym, co buduje naród i państwo”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies