Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Moralność młodzieży a reklama

Tytuł:
Moralność młodzieży a reklama
Morality of the youth versus advertising.
Autorzy:
Prędotka, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/447820.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
Tematy:
morality
advertising
psyche
youth
system of values
moralność
reklama
psychika
młodzież
burzenie systemu wartości
Źródło:
Studia Socialia Cracoviensia; 2015, 1(12); 167-180
2080-6604
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper aims at researching the influence of advertising on the youth and their system of values. Young people are extremely prone to advertising messages and at the same time they are in conjunction with the world of adults and the world of advertising which dramatically influences the profits. Nevertheless, advertising destroys sometimes the system of values of a  young person. That is why the question of morality, understood as the set of norms, principles and ethical behaviour in the society, is crucial in this paper. Advertising is informative and persuasive description of a product, which should raise interest among the viewers. Still, this way of promoting a product is in contradiction with morality and this case has been discussed on a few selected examples. The conclusions support the thesis that advertising is too often against the principles of morality and destroys the system of values, which should be the basis of existence for a young person.

Zagadnieniem poruszanym w tym artykule jest wpływ reklamy na młodzież i jej system wartości. Młodzież jest bardzo podatnym odbiorcą reklamy, a jednocześnie ogniwem między reklamą a dorosłymi, dlatego stanowi ona czynnik, który podnosi zyski z reklam. Jednocześnie jednak reklama często burzy system wartości młodego człowieka. Z tego względu ważne jest poruszone w tej pracy zagadnienie moralności, która jest zespołem norm, zasad i zachowań, uważanych w społeczeństwie za właściwe. Reklama to komunikat informacyjny i perswazyjny, który ma cechy i sposoby oddziaływania powodujące zainteresowanie produktem. Niekiedy jednak jest ona sprzeczna z moralnością, co zostało omówione na kilku przykładach. Z podsumowania rozważań wynika, że reklama często jest niezgodna z moralnością i burzy system wartości, na którym młody człowiek powinien się opierać.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies