The article addresses the religious and educational contexts of Maria Montessori’s pedagogical system, along with its anthropological and ontological embedding, with a particular focus on the teleological concept of the world and the messianic concept of the child and childhood. The analysis of Montessori’s views on the significance of religious education, which can be read from the perspective of expanded ecumenism, indicates its subservience to the development of the child’s spirituality, understood both in the perspective of self-transcendence and the role to be played by the child in the eschatological process of achieving a world of perpetual peace.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00