Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Grupy „najniższych szans”, czyli o organizacji i projektowaniu pracy wychowawczej w przestrzeni schronisk dla nieletnich

Tytuł:
Grupy „najniższych szans”, czyli o organizacji i projektowaniu pracy wychowawczej w przestrzeni schronisk dla nieletnich
Groups of “slightest opportunities”: About the organisation and planning of educational work in juvenile detention centres
Autorzy:
Cieślikowska-Ryczko, Angelika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/44707561.pdf
Data publikacji:
2023-10-02
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
placówki resocjalizacyjne
wspieranie i resocjalizacja nieletnich
praca wychowawcza
pedagog resocjalizacyjny
rehabilitation centres
support and rehabilitation of minors
educational work
social rehabilitation educator
Źródło:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze; 2023, 622(7); 28-38
0552-2188
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W prezentowanym artykule skoncentrowano się na problematyce organizacji pracy wychowawczej w obszarze schroniska dla nieletnich. Ukazując specyfikę, a zarazem odrębność tej instytucji na tle innych placówek resocjalizacyjnych, scharakteryzowano trudności i zadania, jakie stoją przed pedagogami resocjalizacyjnymi. Bazując na (auto)etnograficznych obserwacjach, w zasadniczej części artykułu, omówiono trzy kluczowe obszary problemowe, związane z dynamiką i specyfiką funkcjonowania tzw. „grup schroniskowych”. Uzyskane wnioski pozwalają sądzić, że praca wśród tej grupy, podług innych wymiarów pracy z nieletnim, nie tylko wymaga od wychowawcy szczególnych predyspozycji, ale także obarczona jest swoistym wymiarem „nieuchronnych niepowodzeń”.

The article focuses on the organisation of educational work within the context of juvenile detention centres. By presenting the specificity and individuality of this institution compared to other rehabilitation centres, the difficulties and tasks faced by social rehabilitation educators were characterised. Based on (auto)ethnographic observations, the main part of the article discusses three key problem areas related to the dynamics and specificity of the functioning of the so-called “shelter groups”. The final conclusions suggest that working with this group, according to the other dimensions of work with minors, not only requires specific predispositions from the educator, but is also burdened with a specific dimension of “inevitable failures”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies