Key words: organizational culture, scientific research, research stages, researchproblems, research instruments, (dependent variable), (independent variables).SummaryEvery organization represents two levels: an open one - conscious and implicit -unconscious.Apart from the open mission, aims and tasks each organization also represents values,needs or standards of behaviour which are not realized by the majority ofemployees and which vitally affect the company’s operation. This study proves thatthe pro-effective culture enhances the company’s attractiveness as an employer, itpositively influences employees’ motivation and loyalty and makes up a decisivefactor in the process of attracting the most talented candidates to work. In order toachieve it the companies must first recognize and then implement the common valuesand standards characterizing a given culture of the organization. The questionis: how to examine the company’s organizational culture?The present paper makes up an attempt of presenting the research methodology ofthe organizational culture. The authors quite clearly and comprehensibly informhow to conduct the research which is to lead to the proper diagnosis of the organizationalculture.Metodologia badania kultury organizacyjnej
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00