Bankowość mobilna i terminalowa jako przykład usług bankowości elektronicznej zagrożonej bezpieczeństwem w opinii klientów banków spółdzielczych – badania własne
Bankowość mobilna i terminalowa jako przykład usług bankowości elektronicznej zagrożonej bezpieczeństwem w opinii klientów banków spółdzielczych – badania własne MOBILE AND TERMINAL BANKING AS AN EXAMPLE OF ELECTRONIC BANKING SERVICES WITH A SECURITY RISK IN THE OPINION OF COOPERATIVE BANKS CUSTOMERS – BASED ON OWN RESEARCH
Obecnie możemy o każdej porze dnia i z dowolnego miejsca korzystać ze zdobyczy technologii, zwłaszcza informatycznych. Bez czasochłonnej wizyty w banku możemy się ubezpieczyć, założyć lokatę lub dokonać comiesięcznych opłat za rachunki. Produkty i usługi bankowe dostarczane są przy wykorzystaniu najróżniejszych kanałów przepływu informacji z zastosowaniem urządzeń elektronicznych. Nowoczesne usługi świadczone w bankach spółdzielczych obejmują: - bankowość internetową, - bankowość mobilną, - bankowość terminalowa, - bankowość telefoniczną, - karty płatnicze i bankomaty, - usługi biometryczne stosowane w bankomatach, - przekazy Western Union. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie czy występuje czy raczej nie występuje zależności pomiędzy bankowością mobilną oraz bankowością terminalową jako usługą bankowości elektronicznej zagrożenie bezpieczeństwa w opinii klientów banków spółdzielczych. Autorka stara się odpowiedzieć na pytanie czy faktycznie w ocenie klientów występuje zagrożenie bezpieczeństwa przy korzystaniu z bankowości mobilnej i bankowości terminalowej, czy raczej w ocenie większości ankietowanych nie ma takiej tendencji tzn. transakcje nie są zagrożone w większości przypadków, ponieważ banki oferują nowoczesne, bezpieczne rozwiązania informatyczne.
Nowadays, we can use technological achievements, especially in information technology, at any time and anywhere. We can insure ourselves, open a deposit or make monthly payments without a time-consuming visit to the bank. Banking products and services use various channels of information flow delivered via electronic devices. Modern services provided by cooperative banks include: - internet banking, - mobile banking, - terminal banking, - phone banking, - pay cards and ATMs, - biometric services used in ATMs, - Western Union money transfers. The author of this thesis aims to answer the question whether there is, or rather there is no relationship between mobile banking and terminal banking as electronic banking services as far as security threat is concerned in the opinion of cooperative banks customers. The author attempts to answer the question whether, in the opinion of customers, the security threat actually exists when using mobile banking and terminal banking, or rather the majority of respondents think that there is no such tendency, i.e. transactions are not at risk in most cases, since banks offer modern and secure IT solutions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00