Świadomość prawno-etyczna w Internecie wśród studentów szkoły głównej handlowej Ethical and judicial awareness on the internet of Warsaw School of Economics students’
Studenci w trakcie studiów w SGH powinni nabyć przekonanie, że wysokie standardy postaw
etycznych w obszarze szeroko rozumianego wirtualnego otoczenia społeczno-gospodarczego
promowane w uczelni stanowić będą ich dodatkowy walor na rynku pracy. Prezentowane wyniki
badań ankietowych stanowią zaledwie szkic sytuacji odnośnie do rozumienia przez badanych
studentów SGH podstawowych problemów z zakresu etyki komputerowej. Uzyskane wyniki nie
są optymistyczne, zwłaszcza że deklaracje respondentów w przypadku tematów drażliwych
zwykle rysują obraz lepszy niż jest on w rzeczywistości. Zaproponowano standardowy plan
zajęć obejmujący zarys problematyki etyki komputerowej i jej praktycznego rozumienia w epoce
Internetu.
Students should be aware that high standards of ethical attitude towards virtual socio-economic
environment which are being promoted at the university are going to be beneficial in their professional
lives. Presented results of the research show only a draft of the way WSE students understand
the problems of computer ethics. The results are not optimistic since the answers of the
respondents in sensitive topics are usually better than in reality. A standard lecture plan was proposed.
It shall deal with computer ethics problem and its applied understanding in the Internet era.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00