Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przemiany edukacji pod wpływem technologii informacyjno-komunikacyjnych

Tytuł:
Przemiany edukacji pod wpływem technologii informacyjno-komunikacyjnych
Transformation of education under the influence of ICT
Autorzy:
Walat, Wojciech
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/446016.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Rzeszowski
Tematy:
przemiany edukacji
media w edukacji
TIK
wirtualny asystent
transformation of education
media in education
ICT
virtual assistant
Źródło:
Dydaktyka informatyki; 2013, 8; 9-24
2083-3156
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Społeczeństwo informacyjne wymaga krańcowo innego systemu edukacji niż dotychczaso-wy, ukształtowany według wymogów społeczeństwa przemysłowego. Współczesna cywilizacja oparta jest na technologiach informacyjno-komunikacyjnych (TIK) będących podstawowymi i niezbędnymi narzędziami do uzyskania, przetwarzania informacji, a w efekcie – tworzenia wiedzy. Zakłada się, że kolejna rewolucja technologiczna otworzy szkoły na intelektualny dorobek człowieka w niespotykanym dotąd stopniu i zakresie. Ale wymaga to zmia-ny samej szkoły, gdyż przyswojenie tak dużej ilości wiedzy opiera się na doświadczeniu w stoso-waniu reguł i zasad pozyskiwania i przetwarzania informacji, ogromnej wrażliwości intelektualnej, gdyż uczenie się jest sposobem wchodzenia w kulturę.

The information society requires extremely different than the existing educational system, shaped by the requirements of industrial society. Modern civilization is based on information and communication technology (ICT) that are basic and essential tools for acquiring, processing, resulting in the creation of knowledge. It is assumed that the next technological revolution will open the school on human intellectual achievements of unprecedented scope and extent. But this requires a change in the school, so as to acquire a large amount of knowledge is based on experience in the application of rules and proce-dures for the acquisition and processing of information, the vast intellectual sensitivity, because learning is a way of entering into the culture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies