W opracowaniu wskazano na główne problemy związane z formowaniem się społeczeństwa
informacyjnego. Przedstawiono podstawowe technologie teleinformatyczne wykorzystywane
przez współczesne społeczeństwo. Zwrócono uwagę na stopień wykorzystania tych technologii
przez różne grupy społeczne, a zwłaszcza przez młodzież. Podjęto próbę analizy zjawiska wykluczenia
części społeczeństwa, które nie może lub nie potrafi korzystać z nowoczesnych środków
elektronicznej komunikacji. Wskazano na rolę systemu oświaty w kształtowaniu się postaw,
zwłaszcza wśród młodzieży, sprzyjających efektywnemu wykorzystywaniu współczesnych technologii
teleinformatycznych tak w kształceniu się, jak i w życiu społecznym.
The main problems related to the formation of informative society were presented in the paper.
The basic ICT used by modern society were described. The degree of utilization of these technologies
by different groups of society and especially by young people were analyzed. An attempt was
made to the analysis of exclusion of the public who cannot or do not know how to use modern
means of electronic communication. The role of the education system in shaping attitudes, especially
among young people, to foster the effective use of modern ICTs in education and in social
life indicated in the paper.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00