Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane problemy społeczeństwa informacyjnego

Tytuł:
Wybrane problemy społeczeństwa informacyjnego
Selected problems of informative society
Autorzy:
Iskierka, Sławomir
Krzemiński, Janusz
Weżgowiec, Zbigniew
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/445953.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Uniwersytet Rzeszowski
Tematy:
społeczeństwo informacyjne
technologie teleinformacyjne
informative society
information technology
Źródło:
Dydaktyka informatyki; 2011, 6; 58-65
2083-3156
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu wskazano na główne problemy związane z formowaniem się społeczeństwa informacyjnego. Przedstawiono podstawowe technologie teleinformatyczne wykorzystywane przez współczesne społeczeństwo. Zwrócono uwagę na stopień wykorzystania tych technologii przez różne grupy społeczne, a zwłaszcza przez młodzież. Podjęto próbę analizy zjawiska wykluczenia części społeczeństwa, które nie może lub nie potrafi korzystać z nowoczesnych środków elektronicznej komunikacji. Wskazano na rolę systemu oświaty w kształtowaniu się postaw, zwłaszcza wśród młodzieży, sprzyjających efektywnemu wykorzystywaniu współczesnych technologii teleinformatycznych tak w kształceniu się, jak i w życiu społecznym.

The main problems related to the formation of informative society were presented in the paper. The basic ICT used by modern society were described. The degree of utilization of these technologies by different groups of society and especially by young people were analyzed. An attempt was made to the analysis of exclusion of the public who cannot or do not know how to use modern means of electronic communication. The role of the education system in shaping attitudes, especially among young people, to foster the effective use of modern ICTs in education and in social life indicated in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies