Ku czemu wychowywać ma szkoła? Refleksja w oparciu o model analizy transakcyjnej Toward what the school has to bring up? Reflection based on the model of transactional analysis
The process of upbringing and education should be aimed at developing a sense of responsibility
in the young generation, and the principles of solidarity, democracy, tolerance, justice and freedom to lay the foundation for the activity of people entering adult life. These values, taking into
account the concept of transactional analysis, can be fully implemented by individuals who knowingly
make use of all the positive aspects of the ego states - Parent, Adult and Child. How the pedagogical thought indicates various road for development of the young generation and which ego states is activating and prevails, will be the topic of this article.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00