Strukturyzacja problemu decyzyjnego w długiej i krótkiej perspektywie czasowej a percepcja prawdopodobieństwa Framing of decision problem in short and long term and probability perception
Preferencje konsumentów są zależne m.in. od formy problemu decyzyjnego
i perspektywy czasowej. W przeprowadzonym eksperymencie wykazano, że uniknięcie
złej oceny (straty) jest mniej prawdopodobne w odległym terminie niż w bliskim, w przeciwieństwie
do otrzymania pozytywnej oceny (zysku), która dla badanych była bardziej
prawdopodobna w dalszej przyszłości niż w krótkim czasie. W związku z powyższym
można spodziewać się odmiennych reakcji w zależności od prezentacji problemu w kontekście
zysku lub straty. Ten fakt można wykorzystać w promocji niektórych bardzo pożądanych
zachowań społecznych, które zazwyczaj są pomijane przez konsumentów.
Consumer preferences are dependent on problem framing and time perspective.
For experiment’s participants avoiding of losses was less probable in distant time
perspective than in near term. On the contrary, achieving gains in near future was less
probable than in remote time. One may expect different reactions when presenting problem
in terms of gains than in terms of losses. This can be exploited in promotion of highly
desired social behaviours like savings for retirement, keeping good diet, investing in
learning, and other advantageous activities that are usually put forward by consumers.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00