The purpose of the article was to draw attention to usefulness of a relatively recently separated,
additional time structuring category: play. This category refers to Natural Child’s activity state,
under which a person consciously takes actions with a high level of spontaneity, which is a source
of pleasant emotions. This way of time structuring, despite having some common points, differs
both from pastimes, games, activities and intimacy, covering some categorisation gaps in Berne’s
categorisation system. It was confirmed by my own study on the link between students’ style of living and time structuring, which showed that play has an important role in their lives.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00