Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model zachowań prosumenckich konsumentów na rynku usług finansowych

Tytuł:
Model zachowań prosumenckich konsumentów na rynku usług finansowych
Model of Prosumer Behaviour of Consumers in the Market for Financial Services
Autorzy:
Kieżel, Ewa
Smyczek, Sławomir
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/445427.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
prosumpcja
zachowania konsumentów
rynek usług finansowych
prosumption
consumers’ behaviour
market for financial services
Źródło:
Konsumpcja i Rozwój; 2013, 2(5); 94-107
2083-6929
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu była identyfikacja zjawiska prosumpcji na rynku usług finansowych oraz budowa modelu zachowań prosumenckich konsumentów na tym rynku. W zidentyfikowanym modelu zachowań prosumenckich wskazano na takie zmienne, jak: aktywne budowanie relacji z innymi konsumentami i z instytucjami finansowymi, samodzielne korzystanie z usług finansowych lub ich współtworzenie, aktywne informowanie innych klientów, aktywne komunikowanie się z instytucjami finansowymi. Na podstawie przeprowadzonych ogólnopolskich badań metodą ankietową można stwierdzić, że najczęściej zachowania prosumenckie konsumentów dotyczą tzw. aktywności informacyjnej. Zdecydowanie najrzadziej konsumenci przejawiają zainteresowanie aktywnym tworzeniem długotrwałych i wielostronnych relacji z instytucjami finansowymi oraz z innymi konsumentami na rynku usług finansowych. Prosumentami na rynku usług finansowych najczęściej są kobiety, osoby młode, posiadające wykształcenie średnie lub wyższe i reprezentujące jednoosobowe gospodarstwo domowe

An aim of the article was to identify the phenomenon of prosumption in the market for financial services as well as construction of a model of prosumers behaviour of consumers in that market. In the identified model of prosumers behaviour, there are indicated such variables as an active building relationships with other consumers and financial institutions, an independent use of financial services or participation in creation thereof, an active informing other customers, and active communication with financial institutions. Based on the carried out nation-wide surveys one may ascertain that most often consumers’ prosumers behaviour concerns the so-called information activity. Definitely most seldom consumers display their interest in an active creation of long-term and multilateral relationships with financial institutions and with other consumers in the market for financial services. Prosumers in the market for financial services are women, young people, those with secondary or higher education and representing a one-person household.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies