Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sensory Impact on Customer Behaviour

Tytuł:
Sensory Impact on Customer Behaviour
Wpływ zmysłów na zachowania konsumentów
Autorzy:
Grębosz, Magdalena
Wrońska, Barbara
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/445421.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
sense
customer's behaviour
sensory marketing
zmysł
zachowanie klientów
marketing sensoryczny
Źródło:
Konsumpcja i Rozwój; 2012, 2(3); 67-77
2083-6929
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The principal objective of this paper is to analyse the sensory impact on customer's behaviours as well as the limitations of its application. The analysis is based on the results of various international studies. It was proved that music and odours through their various characteristics may affect customers' perception of products and services as well as the perceived time passage and contribute to more money and time being spent in the establishment. The results of the study indicate that managers should allow their customers to tactually investigate their products. It was proved also that visual characteristics of an establishment and product may have an influence on customers' behaviour within the retail environment. The implementation of the sensory strategy would involve the introduction of musical, olfactory, visual and haptic cues into the brand design and/or the retailing atmosphere. However, from the environmental and social point of view, the existing law regulations ought to be taken into account while implementing such a solution.

Zasadniczym celem artykułu jest analiza oddziaływania zmysłów na zachowania klientów, jak również ograniczenia jego stosowania. Analiza opiera się na wynikach różnych badań międzynarodowych. Wykazano, że muzyka i zapachy poprzez swe różne cechy mogą wpływać na percepcję przez klientów produktów i usług, jak również postrzeganego upływu czasu i przyczyniać się do tego, że w placówce wydaje się więcej pieniędzy i spędza więcej czasu. Wyniki badania wskazują, że menedżerowie powinni pozwalać swym klientom na dotykowe badanie swych produktów. Wykazano również, że wizualne cechy placówki i produktu mogą mieć wpływ na zachowanie klientów w środowisku placówek detalicznych. Wdrożenie strategii sensorycznej wiązałoby się z wprowadzeniem bodźców muzycznych, węchowych, wzrokowych i dotykowych do projektu marki i/lub klimatu w handlu detalicznym. Z drugiej strony, ze środowiskowego i społecznego punktu widzenia należałoby brać pod uwagę istniejące przepisy prawne w trakcie wdrażania takiego rozwiązania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies