Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Orientacja na przyjemność w zachowaniach konsumentów

Tytuł:
Orientacja na przyjemność w zachowaniach konsumentów
Orientation towards Pleasure in Consumers Behaviour
Autorzy:
Bylok, Felicjan
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/445338.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
konsumpcja
zachowania konsumpcyjne
orientacja na przyjemność
marketing
consumption
consumer behaviour
orientation towards a pleasure
Źródło:
Konsumpcja i Rozwój; 2012, 1(2); 48-60
2083-6929
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł poświęcony jest prezentacji rozwoju orientacji na przyjemność w konsumpcji i konsekwencjom tego rozwoju dla marketingu. Główny przedmiot rozważań stanowi konsumpcja przyjemności. W opracowaniu poddano analizie zmiany wartości konsumpcyjnych w kierunku orientacji na przyjemność. Przedstawiono przesłanki kształtowania się tej orientacji w konsumpcji. Skupiono się na opisie cech charakteryzujących konsumenta przyjemności i wzorów jego zachowań w sferze konsumpcji. W celu opisu specyfiki konsumenta przyjemności przedstawiono wyniki badań nad zachowaniami konsumpcyjnymi ukierunkowanymi na zaspokojenie potrzeby przyjemności. Wskazano na wyzwania stojące przed marketingiem w związku ze wzrostem trendu na poszukiwanie przyjemności i przygody w sferze konsumpcji.

The article is devoted to presentation of development of the orientation towards a pleasure in consumption and consequences for marketing. The main subject of deliberations is consumption of pleasure. In his study, the author analyses the changes in consumption values towards the orientation on a pleasure. He presents the premises of formation of that orientation in consumption, focusing on the description of features characterising the consumer of pleasure and patterns of their behaviour in the sphere of consumption. In order to describe the specificity of the consumer of pleasure he presents the findings of surveys on consumer behaviour aimed at satisfaction of the need for pleasure. He also points out to challenges faced by marketing due to the growth of the trend to seek after a pleasure and adventure in the sphere of consumption.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies