Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polski e-konsument na rynku usług

Tytuł:
Polski e-konsument na rynku usług
Polish E-Consumer in the Market for Services
Autorzy:
Wolny, Robert
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/445225.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Tematy:
e-konsument
usługi
zachowania nabywcze
e-consumer
services
purchasing behaviour
Źródło:
Konsumpcja i Rozwój; 2012, 1(2); 117-129
2083-6929
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Internet stał się codziennością w działalności przedsiębiorstw, administracji publicznej, instytucji rynkowych i gospodarstw domowych. Wiek XXI to wiek społeczeństwa informacyjnego i narodzin e-konsumenta, dla którego przestrzeń Internetu stała się miejscem pracy, spędzania wolnego czasu, nawiązywania kontaktów i robienia zakupów. To właśnie dokonywanie zakupów w Internecie w największym stopniu warunkuje bycie e-konsumentem. Artykuł przedstawia wyniki badań dotyczące zachowań polskich e-konsumentów na rynku usług. Badania zostały przeprowadzone techniką ankiety on-line na próbie 1350 polskich e-konsumentów w 2010 roku (w ramach grantu finansowanego przez MNiSW). Badaniem objęto usługi bankowe, edukacyjne, turystyczne, ubezpieczeniowe oraz bilety, pozwalające korzystać z usług transportowych i w zakresie kultury.

Internet has become an everyday in activities of enterprises, public administration, market institutions and households. The 21st century is a century of the information society and birth of e-consumer, for whom the Internet space has become a workplace, leisure, contact establishment and shopping. It is shopping on Internet that conditions to the greatest degree being an e-consumer. The article presents the results of research on Polish e-consumers' behaviour in the market for services. The research was carried out by the online survey technique on the sample of 1350 Polish e-consumers in 2010 (within the framework of grant financed by the Ministry of Science and Higher Education). The research covered the banking, educational, touristic, insurance services and the tickets allowing the use of transport services and those related to culture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies