Public space more and more often makes use of multimodal texts, combining in them
both linguistic and graphic-picture elements. The present article constitutes an attempt
at a linguistic analysis of multimodal texts described on the example of city logos. The
economization of perception as well as the willingness to present a given city in a way that
is attractive for the recipient cause that this kind of text that a logo is, evolves continually.
Simultaneously, logo still remains a whole which is coherent in functional and semantic terms
and that, in turn, entitles it to be treated in terms of a semiotically arranged visual plane.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00