Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

S.N.U.F.F.: człowiek w pułapce symulakrów (postmodernistyczna koncepcja Wiktora Pielewina)

Tytuł:
S.N.U.F.F.: człowiek w pułapce symulakrów (postmodernistyczna koncepcja Wiktora Pielewina)
S.N.U.F.F.: Man in the Trap of Simulacra (the Postmodern Concept by Victor Pelevin)
Autorzy:
Pańkowska, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/444556.pdf
Data publikacji:
2019-12-01
Wydawca:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Tematy:
simulacrum
illusion
virtual
media manipulation
snuff
Źródło:
Acta Neophilologica; 2019, XXI/2; 201-216
1509-1619
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Victor Pelevin is one of the most prominent exponents of Russian literary postmodernism. His novel S.N.U.F.F. (2011) is analyzed in this paper. Pelevin’s novel is set in the future (but the book contains many allusions and references to contempo-rary reality). As the aftermath of the collapse of the old world (after apocalyptic events) the earth has been divided into two countries (two nations): Byzantion (Big Byz) with advanced technology (where 3D simulations have almost completely replaced real life) and Urkaine whose inhabitants are called Orks and who are technologically backward. To keep the people of Byzantion entertained, the news companies periodically start wars which are filmed by CINEWS INC. Pelevin focuses our attention on mass media manip-ulation methods and techniques. The writer demonstrates that television manipulates information and produces its “own” versions of events – its “own” version of the war. This self-creation of television (“hyperreality”) has no reference to what is authentic. The aim of this article is to present and discuss relations and connections between “real reality” and “hyperreality” (virtual reality), between real emotions and their simulacra, between a “real” man and a “sura” (a surrogate woman, a human-like doll).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies