Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O nadświadomości według Stanisławskiego

Tytuł:
O nadświadomości według Stanisławskiego
Superconsciousness According to Stanislavski
Autorzy:
Zaorska, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/444383.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Tematy:
Stanislavski
superconsciousness
consciousness
subconsciousness
rearing of the actor
Źródło:
Acta Neophilologica; 2012, XIV/2; 245-257
1509-1619
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is dedicated to the concept of “superconsciousness” which was for the first time put into the theatre dictionary by Stanislavski. Discussed area of psychical activity of the artist, also called creative intuition, has been deeply analysed by psychophysiologist P. Simonow and P. Jerszow, theatre practitioner and theoretician, and it is the key to understanding of Stanislavski’s “system”. The important aspect in the process of rearing of the actor is skillful incitement of the consciousness and subconsciousness of creative subject in order to awake the sphere of superconsciousness – the essence of creativity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies