WORTBILDUNG UND WORTBILDUNGSÜBUNGEN ALS FORSCHUNGSGEGENSTAND DER FREMDSPRACHENLEHR- UND -LERNFORSCHUNG Word-Formation and Word-Formation Exercises as the Subject of Study in Second Language Acquisition
The aim of this paper is to present various empirical studies on word-formation, not
within linguistic approach but in relation to learning and teaching of a foreign language. The
paper largely concentrates on studies carried out among learners of German as a second language.
The studies presented in this paper are based on teaching materials as well as students’
perspective in word-formation exercises. Based on presented approaches, certain faults
in current studies were pointed out as well as new study areas proposed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00