In Virginia Woolf’s ample literary oeuvre the 1925 Mrs Dalloway continues to invite most interest among literary scholars. This article closely examines Woolfian narrative strategies
and schemata that pertain to the image of Clarissa Dalloway, the novel’s eponymous character. The subject of analysis is the relation between Clarissa and Peter Walsh (former
suitor and confidant) which shapes this portrait. Although he belongs to Clarissa’s “entourage” (Woolf called upon a group of other characters in protagonists’ support), his role as the
main observer is most pronounced in the novel. Peter Walsh, who acts as a “reflector” − narrator’s agency − helps to reconstruct for the reader otherwise fragmented and elusive image of Clarissa. His contribution is realised by means of narrative functions he fulfils: legitimising her accounts, accompanying her (as a construct of protagonist’s imagination though) in London strolls and mediating between the realm of imagery and empirical world.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00