Problem edukacji równościowej w zakresie dotyczącym równości kobiet i mężczyzn
odgrywa coraz większą rolę. W aktach normatywnych i dokumentach międzynarodowych coraz
bardziej widoczna jest konieczność zapewnienia takiej edukacji. Kwestia ta również jest coraz
bardziej „zawłaszczana” przez określone ruchy społeczne, które – w celu propagowania swojego
programu – kładą duży nacisk na edukację społeczną. Tym samym edukacja taka ma charakter
światopoglądowy. Analiza proponowanych przepisów prawa zdaje się potwierdzać tezę, że coraz
większą rolę w sferze takiej edukacji odgrywa perspektywa gender (płeć społeczno-kulturowa).
Jeszcze do niedawna stwierdzenie, że „współczesne systemy prawne – bez wyjątku – oparte są na
dychotomicznym podziale ludzi na mężczyzn i kobiety, i z podziałem tym wiążą wiele ważnych
konsekwencji”, pozostawało aksjomatem. Obecnie jednak samo pojęcie płci zmienia się, a nowe jej
koncepcje (właśnie płeć społeczno-kulturowa – gender) odgrywa coraz większą rolę w stosunkach
społecznych, oddziałując także na system prawa.
#e aim of the article is to present the Project of Polish law in the area of education
of equality, especially In equality of women and men. It was presented, that gender perspective is
more and more important In the law and gender researchers evaluate critically the social reality
and education is particularly helpful in changing that reality.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00