Znaczenie przedsiębiorczości i innowacyjności w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej gospodarstw agroturystycznych Entrepreneurship and innovation as factors determining the competitiveness of agritourism enterprises
Celem artykułu jest przedstawienie idei przedsiębiorczości
i innowacyjności jako czynników decydujących
o konkurencyjności podmiotów agroturystycznych. W opracowaniu
przytoczono informacje pochodzące z przeglądu literatury
przedmiotu. Ważny wpływ na rozwój sektora turystycznego
mają wprowadzane innowacje. Innowacyjność podmiotów
działających w obszarze turystyki stała się w ostatnich latach
przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy,
jak i praktyków gospodarki turystycznej. Jest to spowodowane
ciągłym szukaniem nowych trendów turystycznych
zarówno przez firmy specjalizujące się w turystyce, jak i społeczeństwo.
Wprowadzenie innowacji w turystyce jest jednak
procesem złożonym i wieloaspektowym, ponieważ to nie tylko
modyfikacja produktu, ale także nowe rodzaje działalności turystycznej
czy też dostosowywanie się do uwarunkowań zrównoważonego
rozwoju. Można zauważyć, że obecnie bardzo
rzadko dochodzi do odkryć w sferze innowacyjności w turystyce.
Taki stan rzeczy może być spowodowany tym, że innowacja
jest rezultatem systematycznych, często bardzo kosztownych
badań, wymagających połączenia całych zespołów reprezentujących
specjalistów z branży turystycznej. Zasadniczym celem
wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach turystycznych jest
dążenie do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Podnoszenie
konkurencyjności podmiotów turystycznych zależy
między innymi od wzajemnej współpracy. Można stwierdzić,
że kooperacja umożliwia rozwój poszczególnych podmiotów.
Stanowi to wynik dostępu do wyspecjalizowanych czynników
wytwórczych.
The aim of the article is to present the concept of entrepreneurship and innovation as factors determining the competitiveness
of agritourism enterprises. The paper quoted information from the literature review. Innovation has an important
influence on the development of the tourism sector. Innovation in the fi eld of tourism has become, in recent years, the subject
of increasing interest, of both researchers and practitioners in the tourism economy. This is due to a constant search of new
trends in tourism, both by companies specializing in tourism and society. The introduction of innovation in tourism, however,
is a complex and multi-faceted process, because it is not only the modification of the product, but also new types of tourism
activities, or adaptation to the conditions for sustainable development. It may be noticed that currently discoveries in the field of
innovation in tourism are made. Very rarely this is because innovation is the result of systematic, often very expensive research,
which requires a combination of the entire team representing the tourism industry professionals. The main aim of innovation in
tourism businesses is striving to achieve a competitive advantage in the market. Mutual co-operation determines improvement
of the competitiveness of tourism. It is said that the co-operation enables the development of individual entities. It establishes
the result of access to specialized producing factors.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00