Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ZARZĄDZANIE RYZYKIEM JAKO ELEMENT KONTROLI ZARZĄDCZEJ W POLICJI

Tytuł:
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM JAKO ELEMENT KONTROLI ZARZĄDCZEJ W POLICJI
RISK MANAGEMENT AS AN ELEMENT OF MANAGEMENT CONTROL IN THE POLICE
Autorzy:
Kochańczyk, Rafał
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/443241.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wyższa Szkoła Humanitas
Tematy:
kontrola zarządcza
zarządzanie ryzykiem
nadzór
management control
risk management
supervision
Police
Źródło:
Roczniki Administracji i Prawa; 2019, 1, XIX; 257-271
1644-9126
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Liczba nałożonych i realizowanych zadań przez współczesne państwo wiąże się między innymi z rozrostem administracji, wdrożeniem wielu nowych procedur, oczekiwań społeczeństwa na szybką i efektywną reakcję. Tego typu sytuacje wymusiły stworzenie nowego systemu kontroli sprawowanego nad realizacją zadań państwa, jak też ich rozliczania. Aktualne spojrzenie na bilans działań musi mieć szerszy horyzont z uwzględnieniem odpowiedzi na pytania dotyczące skuteczności, legalności, terminowości, oszczędności, adekwatności działań, które zostały podjęte, jak też efektów w stosunku do celów i potrzeb. Wprowadzona w oparciu o ustawę o finansach publicznych kontrola zarządcza ma na celu zapewnienie działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy przy uwzględnieniu takich elementów jak procedury wewnętrzne, zgodność działalności jednostki z przepisami prawa, a także opracowanymi i wdrożonymi procedurami wewnętrznymi, wiarygodność przygotowanej dokumentacji sprawozdawczej, przestrzegania zasad etyki, efektywnej komunikacji oraz zarządzanie ryzykiem, które jest obiektem rozważań w niniejszym artykule.

The number of imposed and implemented tasks by the modern state is associated, inter alia, with the growth of administration, the implementation of many new procedures, public expectations for a quick and effective response. Such situations forced the creation of a new control system, on the one hand, exercised over the implementation of tasks by the state, and on the other, their settlement. It is important to realize that such a settlement cannot be limited only to the achieved financial result. The current view on the balance of activities must have a wider horizon, including answers to questions regarding effectiveness, legality, timeliness, savings, adequacy of actions that have been taken, as well as effects in relation to the objectives and needs. The traditional meaning of control means comparing the actual state with the planned state required by law and finding irregularities in relation to the assumed state. Management control is a broader concept. The main activities are undertaken to ensure the implementation of objectives and tasks in a lawful, effective, economical and timely manner, taking into account such elements as internal procedures, compliance of the entity’s activities with the law, as well as developed and implemented internal procedures, reliability of prepared reporting documentation, compliance with ethical principles, effective communication and risk management.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies