Polish governments’ railway politics in the reception of the commercial and industrial chamber in Lviv (1922–1939) Железнодорожная политика правительств польши в рецепции торговой и промышленной палаты львова (1922–1939) Polityka kolejowa rządów Polski w recepcji izby przemysłowo-handlowej we Lwowie (1922–1939)
As the representation of the industrial commercial coteries of the Eastern Galicia, and
in some years Volyn, CIC in Lviv had to be interested in the transportation of goods by the most
important of the interwar period tra$c – railway. Protecting the interests of manufacturers and
merchants CIC in Lviv tried to in%uence pro&table tari's for the transportation of goods. At the
same time it tried to improve the quality of transportation. In the interwar period the delivery of
railway by the goods of local industry was not developed. (e suggestions of CIC in Lviv concerning
the railway policy of Poland were not fully taken into consideration. But some of them the
government set up and it was favorable for the development of Polish industry and railway.
Торговая и промышленная палата Львова как репрезентант промышленно-
торговой среды Восточной Галиции, а в отдельные годы и Волыни, безусловно, была обязана
интересоваться транспортировкой продукции важнейшим в период между мировыми
войнами видом транспорта – железной дорогой. Защищая интересы промышленников
и торговцев, Торговая и промышленная палата Львова пыталась влиять на выгодные
для них тарифы на перевозку товаров. Одновременно пыталась повлиять на улучшение качества перевозки. Поставка железной дороги товарами местной промышленности
в период между мировыми войнами была не развита. Это, безусловно, беспокоило Торговую
и промышленную палату Львова. Предложения Торговой и промышленной палаты Львова
по железнодорожной политики Польши чаще не выполнялись. К слову, некоторые из них
власти ввели тем самым, способствуя развитию, как польского производства, так и самой
железной дороги.
Izba Przemysłowo-Handlowa we Lwowie jako reprezentant środowiska przemysłowego
i handlowego w Galicji Wschodniej, a w niektórych latach i Wołynia, z pewnością miała
obowiązek interesować się transportem towarów koleją. W tym okresie kolej była najważniejszym
rodzajem transportu w Polsce. Dla obrony interesów przemysłowców i handlowców Izba Przemysłowo-Handlowa
we Lwowie próbowała wpływać na kształtowanie się korzystniejszych taryf
dla transportu towarów, na poprawę jego jakości. Przemysł i handel Galicji Wschodniej w dwudziestoleciu
międzywojennym nieczęsto uczestniczył w dostawach produkcji dla kolei. Inicjatywy
Izby Przemysłowo-Handlowej we Lwowie przeważnie nie były słyszane przez czynniki rządowe.
Jednak niewielka liczba jej inicjatyw była wdrożona i sprzyjała rozwojowi tak przemysłu i handlu,
jak i kolei.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00