Tematem prezentowanego artykułu jest percepcja starości przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym, a omówione w nim zagadnienia mają zwrócić uwagę na potrzebę świadomego i aktywnego kształtowania relacji dzieci z seniorami poprzez współuczestniczenie w nich znaczących dorosłych. W artykule wskazane zostały główne uwarunkowania wpływające na tworzenie się dziecięcego obrazu starości, w tym etapy rozwojowe dziecka wzorce kulturowe, promowany medialnie wizerunek starości. Omówiono wpływ tych uwarunkowań na jakość nawiązywanych relacji. Zwrócono także uwagę na znaczenie wczesnodziecięcych doświadczeń dla kształtowania postaw społecznych, które sprzyjają interakcjom międzypokoleniowym, a także na moment rozpoczęcia procesu wychowania do starości. W toku prowadzonych analiz teoretycznych wypracowano postulaty dotyczące, wzmacnia procesów edukacji przedszkolnej oraz wskazano ich możliwe formy realizacji.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00