Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

INVESTIGATING THE USE OF WEB 2.0 TOOLS FOR TOEFL IBT SPEAKING PRACTICE TEST

Tytuł:
INVESTIGATING THE USE OF WEB 2.0 TOOLS FOR TOEFL IBT SPEAKING PRACTICE TEST
Autorzy:
Bury, Beata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/443015.pdf
Data publikacji:
2018-12-01
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Collegium Novum. Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
Tematy:
Web 2.0, TOEFL iBT exam, speaking practice, integrated speaking tasks
narzędzia Web 2.0, TOEFL iBT, zintegrowane sprawności językowe, doskonalenie mówienia
Źródło:
Neofilolog; 2018, 51/2; 171-181
1429-2173
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The use of independent and integrated speaking tasks represents a distinctive element of the TOEFL iBT speaking exam. Integrated tasks that involve synthesizing and summarizing information presented in reading and listening materials have the potential to generate new test preparation strategies. Language teachers, whether in schools or colleges, have started using Web 2.0. tools in order to prepare students for language exams. It is asserted that Web 2.0. tools support active and meaningful learning and help students to express themselves on a particular subject. This paper describes the use of Web 2.0. tools to simulate TOEFL iBT-style speaking exercises and improve the students’ test taking ability in speaking during a course for kindergarten teachers in Andychów. Web-based activities were also implemented to help students overcome their fear of speaking. Also discussed are the main problems encountered, both pedagogical and technical, and what was done to solve them. Student feedback from an end-of-the-semester survey and from qualitative interviews is shared. The survey study shows that the use of Web 2.0. tools was a key feature of exam preparation on this intensive course. It is agreed that speaking skills of students can be improved through careful implementation of Web 2.0. tools.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies