Kształtowanie umiejętności autoewaluacji u uczących się języka obcego w wieku 55+ Development of self-assessment skills of foreign language learners aged 55+
Self-assessment is a key learning strategy for autonomous language learning, enabling learners to become more aware of the learning process, more ready to take responsibility for their own learning, empowered to make their own changes and to relate learning to individual needs. Also it may help learners to become more aware of their own strengths and weaknesses,
as well as of strategies which best suit their particular learning styles and hence to become more reflective and autonomous explorers of language. This paper discusses why self-assessment is important in the toolkit of foreign language learners aged 55+ and presents techniques which help
develop self-assessment skills in foreign language learning in this group of learners. One of the most effective self-assessment tools in working with students aged 55+ is The European Language Portfolio.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00