Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

COGNITIVE AND AFFECTIVE DIMENSIONS OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING ENVIRONMENTS: A POLISH-TURKISH COMPARATIVE STUDY

Tytuł:
COGNITIVE AND AFFECTIVE DIMENSIONS OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING ENVIRONMENTS: A POLISH-TURKISH COMPARATIVE STUDY
Autorzy:
Gabryś-Barker, Danuta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/442849.pdf
Data publikacji:
2019-03-31
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Collegium Novum. Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
Tematy:
otoczenie ucznia
afektywność
wymiar kognitywny
teksty narracyjne
polscy nauczyciele studenci
tureccy nauczyciele studenci
learning environment
affectivity
cognitive dimension
narrative texts
Polish trainees
Turkish trainees
Źródło:
Neofilolog; 2019, 52/1; 139-157
1429-2173
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The term learning environment is a construct perceived by researchers as embracing different aspects of the teaching-learning continuum. It can be described as the physical location where learning occurs: learning in class versus learning beyond it, learning in a home country (with focus on the effects of a learning environment on outcomes of teaching) versus learning abroad (Dewey, 2004, Diaz-Campos, 2004), the latter constituting a fast-growing area of study. Learning environment also means the physical space where formal instruction is carried out (Gabryś-Barker, 2010). But above all, learning environment studies focus on interactions between adults (teachers, parents) and students and show how these relations can affect the latter’s achievement and more generally well-being at school and outside. Thus, it can be seen as mostly affective. This chapter aims to comment on the perceptions pre-service teachers have of a foreign language learning environment, as expressed in their narrative texts on the topic. The data obtained in this study will be compared with the result of a similar study carried out with a group of pre-service EFL teachers in a different cultural setting, in Turkey (Sağlam, Sali, 2013). This should shed some light on whether the trainees’ perceptions are in some way culture-specific and therefore grounded in the educational policies of a given country. The conclusions drawn from the study will hopefully contribute to the ongoing discussion on how to improve FL teachers’ training programmes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies