Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja obywatelska – podstawowe uwarunkowania

Tytuł:
Edukacja obywatelska – podstawowe uwarunkowania
Autorzy:
Kaszlińska, Karolina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/442739.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku
Źródło:
Zeszyty Naukowe Zbliżenia Cywilizacyjne; 2013, 9; 7-25
1896-4087
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article concerns the importance of considering context related to civic education in Poland. The very concept of citizenship, as well as the goals of civic education (education for / to democracy) are variously defined and interpreted. This is mainly due to the strong dependence of the important concepts of both time and place since they determine the configuration of historical, cultural and political perspectives. The first background analysis of the goals and objectives of civic education must be placed in the current social, political and economic context. The major challenges facing civic education include the tension between localism and globalism, the task of defining concepts, and formulas of modern patriotism. Using a pedagogical approach, the question of how within a civic education framework can community spirit and subjectivity be taught at the same time must be resolved.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies