Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uwagi o wychowaniu dla przyszłości

Tytuł:
Uwagi o wychowaniu dla przyszłości
Remarks about education for the future
Autorzy:
Sepkowski, Andrzej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/442680.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku
Tematy:
edukacja
przyszłość
education
futures
Źródło:
Zeszyty Naukowe Zbliżenia Cywilizacyjne; 2014, 10; 37-59
1896-4087
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W poniższym artykule autor starał się o zbliżenie jakościowych determinant ludzkiej egzystencji, a przede wszystkim nadziei, strachów jednostkowych i zbiorowych, o których zwykle nie chcemy pamiętać w rozważaniach naukowych jako o trudno uchwytnych, a czasami mało znaczących dla wielu badaczy. W literaturze rzadko zauważa się znaczenie postaci spełnienia, do jakiego dąży każda jednostka. Uświadomienie sobie zarówno postaci, jak i granic spełnienia w edukacji młodych generacji, może zapobiec wielu zawodom w życiou dorosłym i stąd pomysł na zbliżenie kilku czynników niekwantyfikowalnych i, jak wspomniano, niemal nieobecnych w nauce.

In this article we try to steer clear to qualitative factors of human beings. It’s obvious that the search for hopes, fears and expectations are an important components of the quest but we often forget about it. For many people in this essentially individualistic culture it is preoccupation that virtually eclipses the idea of salvation on earth in future, the other central dimension of the search. At very least, the pursuit of salvation offers a point of entry. It’s naturally that societies exists through a process of transmission quite as much as biological life. The transmission occurs by means of communication of habits of doing, thinking and feeling from the older to younger. Without this communications of ideals, hopes, expectations, opinions from these members of society who are passing out of the group life to those who are coming into it, social life could not survive. We had to remember about it in process of education, sometimes we had to stay face to face with the future.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies