Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczyciele i rodzice w sieciach współpracy

Tytuł:
Nauczyciele i rodzice w sieciach współpracy
Teachers and parents’ cooperation networks
Autorzy:
Trzcińska-Król, Maria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/442180.pdf
Data publikacji:
2017-06-30
Wydawca:
Towarzystwo Wiedzy Powszechnej w Szczecinie
Tematy:
nauczyciele
rodzice
komunikacja
współpraca
narzędzia ICT
teachers
parents
communication
cooperation
ICT
Źródło:
Edukacja Humanistyczna; 2017, 1; 99-112
1507-4943
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematyka stosunków nauczycieli i rodziców zawsze była i jest obecna w literaturze pedagogicznej. Jak trafnie zauważa R. Wroczyński, „ani szkoła, ani rodzina nie mogą spełniać swych funkcji bez ścisłego współdziałania […] bez systematycznej i zorganizowanej współpracy domu i szkoły”. Skarbnicą wiedzy o uczniu są jego rodzice – i to właśnie od nich nauczyciele pozyskują najwięcej informacji o swoich podopiecznych. Informacje te są przekazywane w trakcie spotkań indywidualnych, roboczych lub nieformalnych. Szkoły coraz częściej starają się wykorzystywać narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnej (ang. Information and Communication Technology, ICT) umożliwiające kontakt pośredni, na przykład pocztę elektroniczną, e-dzienniki, profile szkół na Facebooku czy szkolne strony internetowe. W artykule przestawiono wyniki badań dotyczące form współpracy i narzędzi wymiany informacji pomiędzy nauczycielami a rodzicami. Narzędzia ICT i Internet ułatwiają dotarcie z komunikatem do szerszego grona odbiorców, a także pozwalają na przełamanie barier czasowych oraz przestrzennych, dzięki czemu mogą być dobrym uzupełnieniem kontaktów osobistych. Jak jednak pokazują badania, udział rodziców w kontaktach i współpracy ze szkołą jest znikomy.

The subject of the teachers and parents’ relations has always been discussed in the pedagogical literature. As rightly noted R. Wroczyński, “neither school nor family can function without close cooperation […] without the systematic and organized cooperation between home and school”. Parents have knowledge about the student and the teachers can gain from them most information about their pupils. This information is provided during individual, group or non-formal meetings. Schools are trying to use ICT tools such as e-mail, e-journals, Facebook school profiles and school websites which enable indirect contact. This article presents the results of the research on forms of cooperation between teachers and parents and tools for exchanging information between them. ICT tools and Internet make it easy to reach with the message to a wider audience, to break down time and space barriers, and the users can complement the personal contacts. However, the study has shown that there is a minimal involvement of parents in the contacts and collaboration with school.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies