Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

MAPPING – CZY NOWE MEDIUM REKLAMY? (WYPRAWA DO KRAINY EMOCJI)

Tytuł:
MAPPING – CZY NOWE MEDIUM REKLAMY? (WYPRAWA DO KRAINY EMOCJI)
MAPPING – THE NEW ADVERTISING MEDIUM? (JOURNEY TO THE LAND OF EMOTIONS)
Autorzy:
Baranowski, Paweł
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/441500.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
Tematy:
sztuka
iluminacja
emocje
art
illumination
emotions
Źródło:
Przestrzeń, Ekonomia, Społeczeństwo; 2012, 2/II; 51-62
2299-1263
2353-0987
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mapping – nowoczesny sposób iluminowania obiektów architektonicznych fascynuje licznych odbiorców. Powszechnie stosowany model percepcji wzrokowej, model Müllera, z 1834 roku, jest prosty i łatwy do zrozumienia ale niestety nie wystarcza do wyjaśnienia tego fenomenu. Modele bardziej zaawansowane, uzupełnione o teorię Umweltu Uexkülla daja satysfakcjonujące wyjaśnienie. W naszym Umwelcie nie występują wielkogabarytowe, szybkozmienne zjawiska, a jeśli się pojawią, zwiastują zagrożenie. Umysł obserwatora mappingu, jest poddany huśtawce emocjonalnej i z tego powodu przekaz perswazyjny, kierowany do podświadomości, nie jest krytycznie analizowany przez kore mózgową. Stąd mapping wydaje się świetnym medium do reklamy perswazyjnej, kierowanej do umysłu nieświadomego.

Mapping − a modern art of architectural illumination is fascinated for many observers. Widely used model of visual perception (Müllers model, from 1834), seems to be very simple and easy to understand, but unfortunately is not enough to explain this phenomenon. More advanced models, supplemented by the theory of Umwelt (by Uexküll) give a satisfactory explanation. In our Umwelt there are no large-scale, rapidly changing phenomena, and if they occur, they herald a threat. The mind of mapping's observer, is in the state of emotional swing and therefore persuasive message, goes directly to the subconscious mind, and it is not critically analyzed by the cerebral cortex. Hence the mapping seems to be a perfect medium for persuasive advertising, addressed to the unconscious mind.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies