Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Lernen mit Medien. Wiederkehrendes und Aktuelles in der E-Learning-Debatte.

Tytuł:
Lernen mit Medien. Wiederkehrendes und Aktuelles in der E-Learning-Debatte.
Learning with Traditional and Modern Media within E-Learning Debate
Autorzy:
Dallmann, Christine
Vollbrecht, Ralf
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/441392.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
Tematy:
E-Learning
Pädagogik
Mediendidaktik
Medienpädagogik
Lernen
pedagogika
dydaktyka mediów
pedagogika mediów
Źródło:
Kultura i Polityka; 2014, 16; 29-44
1899-4466
Język:
niemiecki
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mit neuen Medien von der Schrift bis zum Computer ging stets die Frage nach deren Nutzen für die Pädagogik und speziell die Mediendidaktik einher. Vor allem im Kontext der Erwachsenenbildung aber auch in der Schulbildung kreisen diese Debatten bis heute um den zentralen Begriff E-Learning. Im Folgenden soll zunächst die Karriere dieses Begriffs nachgezeichnet sowie die pädagogischen Argumentationsmuster der Debatten kritisch reflektiert werden. Dabei stößt man auch auf „wiederkehrende Erwartungen“ (Schrape 2012) und Begründungen, was vermuten lässt, dass die Disziplin sich früherer Erkenntnisse nicht konsequent vergewissert. Wie auch in der Medienwirkungsdebatte gibt es in der Debatte um das Lernen mit Medien viel alten Wein in neuen Schläuchen.

Pojawieniu się mediów, począwszy od pisma, a skończywszy na komputerze, towarzyszyło pytanie o ich wykorzystanie w pedagogice, a w sposób szczególny, w dydaktyce medialnej. Współczesna debata związana z nowymi mediami, koncentruje się wokół pojęcia e - lerningu zarówno w pracy z dorosłymi, jaki i młodzieżą szkolną. W niniejszym artykule zarysowana została ewolucja pojęcia e - lerningu wraz z próbą zanalizowania toczącej się na ten temat dyskusji naukowej. Autorzy nawiązują do "powracających oczekiwań" (Schrape 2012), świadczących o tym, że dyscyplina nowych mediów nie ugruntowała swoich wcześniejszych zdobyczy poznawczych. Tak, jak w debacie dotyczącej skutków funkcjonowania mediów, tak i w dyskusji poświęconej nauczaniu przy pomocy nowych mediów, pojawia się echo dawnej argumentacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies