Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uniwersytet jako partner regionalny. Beneficjent, przedsiębiorca czy kluczowy gracz?

Tytuł:
Uniwersytet jako partner regionalny. Beneficjent, przedsiębiorca czy kluczowy gracz?
The University as a Regional Partner. The Recipient, a Company or a Key Player?
Autorzy:
Jelonek, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/441187.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
Tematy:
Uniwersytet
region
współpraca regionalna
University
regional co-operation
Źródło:
Kultura i Polityka; 2009, 5; 140-154
1899-4466
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu jest analiza relacji pomiędzy kluczowymi aktorami regionalnymi (zarówno z poziomu przedsiębiorstw, jak i władzy samorządowej) a uniwersytetem. Relacje te scharakteryzowane zostały dzięki rekonstrukcji i porównaniu celów działania poszczególnych aktorów (decydenci regionalni – przedsiębiorstwa – uniwersytet). Koncepcja teoretyczna poparta została danymi empirycznymi zebranymi w trakcie pracy badawczej w ramach grantu promotorskiego MNiSW pt. „Społeczna produktywność szkół wyższych. Nowa koncepcja produktywności nauczania” (wywiady pogłębione z kluczowymi przedstawicielami uniwersytetów, władzy lokalnej/regionalnej i przedsiębiorstw). Rezultatem pracy jest odpowiedź na pytania, nurtujące ostatnio zarówno środowiska naukowe, jak i szerokie środowiska społeczne: w jaki sposób uniwersytet może „się otworzyć” na swoje otoczenie społeczne i w jakich obszarach otwarcie to może przynieść najwięcej korzyści i dla samego uniwersytetu, i dla regionu.

The purpose of this article is to analyse the relationship between the key regional actors (fromboth businesses and local government) and the university. These relations will be characterised on the basis of the attempt to reconstruct and compare the objectives of the actions of individual actors (regional decision makers – companies –university). The theoretical concepts are supported by empirical data collected under a MNiSW research grant entitled “Social productivity in higher education. The new concept of learning productivity” (in-depth interviews with key representatives of universities, local government and businesses). As a result I attempt to answer both a scientific and a broad social question: how can the university “open up” to its social environment, and in what areas can it be the opening of the greatest benefits for the university and the region.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies