Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motywacja do uczenia się uczniów w młodszym wieku szkolnym w opiniach nauczycieli – (nie)świadoma niewiedza versus pogłębiona refleksja pedagogiczna

Tytuł:
Motywacja do uczenia się uczniów w młodszym wieku szkolnym w opiniach nauczycieli – (nie)świadoma niewiedza versus pogłębiona refleksja pedagogiczna
Motivation to learn in younger school-age students from the teachers perspective: (un)conscious ignorance versus in-depth pedagogical reflection
Autorzy:
Głoskowska-Sołdatow, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/44056605.pdf
Data publikacji:
2022-03-31
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
motywacja do uczenia się
potrzeby: autonomii, relacji z innymi i kompetencji
motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
motivation to learn
internal and external motivation
need of autonomy, relation with others and competences
Źródło:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze; 2022, 608(3); 76-87
0552-2188
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tekst dotyczy motywacji do uczenia się, która rozpatrywana jest z perspektywy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Celem prezentowanego artykułu jest pokazanie, jak nauczyciele postrzegają motywację uczniów do uczenia się, jak widzą swoją rolę w procesie motywowania oraz prezentacja deklaracji dotyczących sposobów motywowania stosowanych na zajęciach z uczniami klas I–III i oceny ich skuteczności. Analiza materiału uzyskanego dzięki przeprowadzonym wywiadom wskazuje, że wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ujawniają się znaczące zróżnicowania stanowisk dotyczących roli motywacji w uczeniu się dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz stosowanych sposobów stymulowania motywacji zewnętrznej i wewnętrznej.

The article concerns the learning motivation considered from the perspective of early childhood education teachers. The aim of the publication is to show how teachers perceive students' motivation to learn, how they see their role in the motivating process and to present declarations on the motivating methods used in classes with students of grades 1-3 along with an assessment of their effectiveness. The analysis of the material based on the interviews shows that among early school education teachers there are significant different opinions regarding the role of motivation to learn in younger school-age children and the methods used to stimulate external and internal motivation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies