Współczesna architektura przedszkolna powinna odpowiadać na aktualne
i przyszłościowe potrzeby wszystkich użytkowników, ze szczególnym
uwzględnieniem potrzeb głównego użytkownika – dziecka. Celem badawczym
było wykazanie nowych tendencji kształtowania architektury przedszkolnej.
Zastosowano metodę analizy i krytyki piśmiennictwa, case study oraz metodę
intuicyjną opartą na osobistych doświadczeniach projektowych autorki. Studium
przypadku pozwoliło na wyciągnięcie wniosków – tendencje formalne,
funkcjonalno-przestrzenne i prośrodowiskowe kształtowania architektury
przedszkolnej w Europie są zbliżone, z uwzględnieniem lokalnych kontekstów.
Contemporary architecture referring to buildings that house preschools
should respond to the current and the future needs of all its users, especially to
the needs of the main user, that is the child. The research goal was to show new
trends in shaping contemporary preschool architecture. The literature analysis
and criticism method, the case study method, as well as intuitive method
based on the author’s personal design experience were applied. A case study
allowed to draw the conclusion – formal, functional and spatial, as well as
pro-environmental tendencies observable in shaping pre-school architecture
are corresponding in Europe, with reference to local contexts.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00