Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

WSPÓŁCZESNE TENDENCJE KSZTAŁTOWANIA ARCHITEKTURY PRZEDSZKOLNEJ W EUROPIE

Tytuł:
WSPÓŁCZESNE TENDENCJE KSZTAŁTOWANIA ARCHITEKTURY PRZEDSZKOLNEJ W EUROPIE
Contemporary tendencies in shaping preschool architecture in Europe
Autorzy:
Starzyk, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/439961.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Tematy:
przedszkole
architektura przedszkolna
tendencje formalne
tendencje funkcjonalne
tendencje prośrodowiskowe
preschool
preschool architecture
formal tendencies
functional tendencies
pro-environmental tendencies
Źródło:
Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula; 2019, 1(59); 137-146
2084-4689
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współczesna architektura przedszkolna powinna odpowiadać na aktualne i przyszłościowe potrzeby wszystkich użytkowników, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb głównego użytkownika – dziecka. Celem badawczym było wykazanie nowych tendencji kształtowania architektury przedszkolnej. Zastosowano metodę analizy i krytyki piśmiennictwa, case study oraz metodę intuicyjną opartą na osobistych doświadczeniach projektowych autorki. Studium przypadku pozwoliło na wyciągnięcie wniosków – tendencje formalne, funkcjonalno-przestrzenne i prośrodowiskowe kształtowania architektury przedszkolnej w Europie są zbliżone, z uwzględnieniem lokalnych kontekstów.

Contemporary architecture referring to buildings that house preschools should respond to the current and the future needs of all its users, especially to the needs of the main user, that is the child. The research goal was to show new trends in shaping contemporary preschool architecture. The literature analysis and criticism method, the case study method, as well as intuitive method based on the author’s personal design experience were applied. A case study allowed to draw the conclusion – formal, functional and spatial, as well as pro-environmental tendencies observable in shaping pre-school architecture are corresponding in Europe, with reference to local contexts.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies