Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przedszkole – aspekt prawny kształtowania układów funkcjonalno-przestrzennych

Tytuł:
Przedszkole – aspekt prawny kształtowania układów funkcjonalno-przestrzennych
Kindergarten – the Legal aspect of the Development of Functional and Spatial Arrangements
Autorzy:
Starzyk, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/439931.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Tematy:
przedszkole
wychowanie przedszkolne
przestrzeń dziecka
prawo
kindergarten
preschool care
child’s space
law
Źródło:
Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula; 2016, 4(50); 127-136
2084-4689
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opracowania jest zwrócenie uwagi na zmienność standardów dotyczących obiektów wychowania przedszkolnego w kierunku tworzenia optymalnych przestrzeni opiekuńczo-wychowawczo-edukacyjnych. W przeszłości, w momencie zaistnienia idei opieki nad dziećmi poza domem, powstał problem miejsca opieki. W Polsce, ale i na świecie, pierwsze instytucje miały charakter opiekuńczy, następnie rozszerzono program o czynnik wychowawczy, a dopiero po II wojnie światowej stopniowo włączano elementy edukacyjne. Materiał będący wynikiem badań jest wyjściowym dla dalszych opracowań.

The aim of the study is to draw attention to the variability of standards for pre-school facilities in the direction of creating the optimal care and upbringing and education. In the past - at the time when the idea of looking aft er children outside home was born - there was an issue of a place of care. In Poland, but also across the world, the first of such institutions provided care only. Next the aspect of raising youngsters was added. Aft er World War II the educational element was started being gradually introduced. Conclusions of this research will form the base for further studies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies