Omawiany projekt badawczy koncentruje się na wskazaniu stanu rozwoju
dróg wodnych w Polsce na potrzeby turystyki motorowodnej oraz wskazaniu
obszarów usprawnień, które przyczynić się mogą do zwiększenia zainteresowania
turystyką motorowodną. Propozycje usprawnień dotyczą zapewnienia
niezbędnej infrastruktury turystycznej, dostosowania funkcjonowania urządzeń
wodnych (m.in. śluz) do potrzeb turystyki oraz sprzętu motorowodnego
dostosowanego do aktualnych możliwości żeglugowych na polskich drogach
wodnych.
Na podstawie przeprowadzonych analiz na polskich śródlądowych
drogach wodnych autorzy rekomendują statki płaskodenne o głębokości
zanurzenia max. 20 cm. Waga statku powinna być tak dobrana, aby sternik
i załoga mogli samodzielnie wypchnąć statek na głębokość umożliwiającą
żeglugę. Stosowane silniki statków rekreacyjnych powinny spełniać najwyższe
normy poziomu hałasu oraz emisji spalin. W przypadku żeglugi przez obszar
parku narodowego lub strefę ciszy statek powinien być napędzany silnikiem
elektrycznym.
Biorąc pod uwagę konieczność zmniejszenia ciężaru statku rekomendowane
jest wyposażenie statku w silnik hybrydowy.
The research project focuses on the indication of the state of development
of waterways in Poland for the needs of motorboat tourism and on the
indication of the areas of improvements that may contribute to the increased
interest in motorboat tourism. The proposals for improvement concern the
provision of the necessary tourist infrastructure, adjusting the functioning
of water facilities (including locks) to the needs of tourism and motorboat
equipment adapted to the current navigation possibilities on Polish waterways.
Based on the analyses carried out on Polish inland waterways, the authors
recommend flat-bottomed ships with immersion depth of max. 20 cm. The
weight of the ship should be selected so that the helmsman and crew can push
the ship out to the depth allowing navigation. The recreational craft engines
used should meet the highest standards of noise and exhaust emissions. In the
case of navigation through the national park area or the silence zone, the ship
should be powered by an electric motor.
Considering the need to reduce the weight of the ship, it is recommended
to equip the ship with a hybrid engine.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00