Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konteksty edukacji zdrowotnej i wsparcia pedagogicznego rodziny a profilaktyka zachowań dewiacyjnych u dzieci

Tytuł:
Konteksty edukacji zdrowotnej i wsparcia pedagogicznego rodziny a profilaktyka zachowań dewiacyjnych u dzieci
Background to health education and the family support system and the prevention of deviant behaviour in children
Autorzy:
Gątarek, Izabela
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/43867449.pdf
Data publikacji:
2021-06-24
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
edukacja zdrowotna
dziecko
rodzina
wsparcie
health education
child
family
support
Źródło:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze; 2021, 601(6); 41-55
0552-2188
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Edukacja zdrowotna to przede wszystkim pozyskiwanie i wdrażanie wiedzy, ale również dążenie do kształtowania postaw i zachowań, które mają istotny wpływ na przyszłość dziecka, a w następstwie na jego pozytywny rozwój i postawy w dorosłości. Młodzi ludzie w okresie dorastania nierzadko nie wykazują zbytniej dbałości o swoje zdrowie, jego ochronę i wzmacnianie. Dzieciństwo i okres młodości wydaje się być zatem optymalnym czasem na wdrażanie przez edukację prawidłowych postaw dotyczących tego tematu. W tym właśnie okresie kształtują się zachowania prozdrowotne lub ryzykowne. Działania z zakresu edukacji zdrowotnej winny być realizowane niezależnie i w połączeniu z aktywnym wsparciem pedagogicznym, które udzielane powinno być rodzinom w sytuacji każdorazowo identyfikowanej, gdy rodzice dostarczają dziecku nieprawidłowych wzorców, niedostatecznie zabezpieczają potrzeby czy w niewystarczającym zakresie dbają o jego emocjonalno-reakcyjną sferę rozwoju, a przez to bezsprzecznie stwarzają większe zagrożenie dla rozwoju psychicznego i społecznego dziecka. Wsparcie powinno być również udzielane w sytuacjach, gdy podejmowane oddziaływania wychowawcze wydają się niewystarczające bądź w sposób nieuświadomiony błędne i dziecko zaczyna podejmować ryzykowne zachowania istotnie uderzające w jakość jego funkcjonowania, zdrowie i bezpieczeństwo.

Health education is primarily the acquisition and implementation of knowledge, but also the desire to shape attitudes and behaviors that have a significant impact on the child's future and consequently its positive development and attitude in adulthood. Young people in adolescence often do not show too much care for their health, its protection and strengthening. Therefore, childhood and adolescence seem to be the optimal time for implementation through education of correct attitudes regarding this topic. During this period, pro-health or risky behaviors are shaped. Activities in the field of health education should be implemented independently and in conjunction with active pedagogical support, which should be provided to families in a situation identified each time, when parents provide the child with incorrect patterns, insufficiently meet the needs or insufficiently care for his emotional and reactionary sphere of development, and thus clearly pose a greater threat to the child's mental and social development. Also in situations where the educational impacts seem insufficient or erroneously erroneous and the child begins to take risky behaviors that significantly affect the quality of its functioning, health and safety.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies