The aim of this paper is to present results of research related to preferences of
young people (students) on the milk market. The paper focuses on aspects connected with
milk consumption, as well as the process of choice – preferred type, package, brand and
place of purchase.
Transformacje gospodarcze, jakie zaszły w Polsce po 1989 roku, wprowadzenie
zasad wolnorynkowych oraz wzrastający poziom konkurencji na polskim rynku
mleczarskim przyczyniły się do konieczności wprowadzenia zmian w asortymencie produktowym.
Aby stać się konkurencyjnym i dostosować się do potrzeb konsumentów, nie zwykle ważne staje się rozpoznanie ich preferencji, a także motywów podejmowania decyzji.
Wyniki badania wskazują na to, że mleko wciąż odgrywa ważną rolę w życiu młodych
ludzi – jedynie preferencje konsumentów ulegają zmianie. Najczęściej wybierane
przez studentów jest mleko o pojemności 1 l, w kartonowym opakowaniu. Podczas wyboru
młodzi ludzie kierują się głównie terminem przydatności i zawartością tłuszczu, z kolei
reklama została uznana za czynnik w najmniejszym stopniu oddziaływający na proces decyzyjny
konsumentów.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00