Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obtaining funds from the EU budget by rural communes of the Masovian voivodship

Tytuł:
Obtaining funds from the EU budget by rural communes of the Masovian voivodship
Pozyskiwanie środków z budżetu UE przez gminy wiejskie województwa mazowieckiego
Autorzy:
Wojewodzka-Wiewiorska, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/43802.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. Wydawnictwo Uczelniane
Źródło:
Journal of Agribusiness and Rural Development; 2012, 24, 2
1899-5241
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Non-repayable funds, including those offered within the framework of EU funds, constitute an important source of funding for activities undertaken by communes. The aim of the article is to define the level of absorption of funds from the EU budget by rural communes of the Masovian voivodeship in 2006-2009. The typology of the communes was done on the basis of the level of their socio-economic development (synthetic index zi) and the amount of funds obtained (absorption index Wa). The statistical data came from the Local Data Bank (BDL) of the Central Statistical Office (GUS). Rural communes of the Masovian voivodeship are highly varied in terms of obtaining funds from the EU budget. In the case of 10.5% of the rural communes in the analysed voivodeship no funds were obtained from the EU in the period in question. Almost one third of the rural communes is characterised by a low level of development and a medium level of funds absorption. The least numerous (7%) are communes with a high level of development and low absorption. Communes with a low level of development and low absorption of EU funds exist in every subregion of the voivodeship.

Ważnym źródłem finansowania zadań gmin są bezzwrotne środki finansowe, w tym oferowane w funduszach Unii Europejskiej. Celem artykułu jest określenie poziomu absorpcji środków finansowych z budżetu UE przez gminy wiejskie województwa mazowieckiego w latach 2006-2009. Przeprowadzono typologię gmin, biorąc pod uwagę ich poziom rozwoju społeczno-gospodarczego (syntetyczny wskaźnik zi) i wielkość pozyskanych środków (wskaźnik absorpcji Wa). Źródłem danych statystycznych był Bank Danych Lokalnych GUS. Województwo mazowieckie w przekroju gmin wiejskich jest wyraźnie zróżnicowane pod względem pozyskiwania środków z budżetu UE. U 10,5% badanych jednostek stwierdzono brak pozyskanych środków z UE w analizowanym okresie. Prawie co trzecia gmina wiejska województwa charakteryzuje się małym rozwojem i średnim poziomem absorpcji środków. Najmniejszy w strukturze województwa (7%) jest udział gmin reprezentujących wysoki poziom rozwoju i małą absorpcję. W każdym z podregionów występują gminy o niskim poziomie rozwoju i niskiej absorpcji środków z UE.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies