The cinematic genre of Blaxploitation is a significant example of how the popular culture influences certain identity patterns. In this case the this relation is being examined on the issue of contemporary Afro-American identities. This paper attempts to answer the question of the mechanism of identity construction in the context of new media, and cinema in particular. Thus the Blaxploitation movies are being regarded here as a phenomenon which is in large extent typical for other identity constructions in the context of a global cultural change occur-ring in the last decades in the West.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00