Inspired by the feminist thoughts of Rosi Braidotti and Donna Haraway, the author of this article endeavours to depict the emerging concept of gender neutrality that has developed in Sweden in recent years. The author uses an interpretative paradigm with a variety of qualitative field research tools, to gain a deeper understanding of how gender neutrality works in practice at school and nursery level in Sweden. The study took place in Stockholm in September 2014 with the author living in situ. The case study involved the use of: field notes and observations, interviews with university scholars, heads of schools and nurseries and open-ended questionnaires with teachers, carers and students. The analysis of written resources included the school and nursery national curriculum, press discourse and scientific publications on the subject matter. The author of the article argues that gender neutrality may be perceived as a concept originating from post-humanism, therefore it should be examined within the post-human socio-pedagogical reflection and embedded in norm critical discourse.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00