Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dystrybucja efektów koncentracji sektora piwowarskiego wśród dużych i małych przedsiębiorstw operujących na rynku polskim w latach 2004-2011

Tytuł:
Dystrybucja efektów koncentracji sektora piwowarskiego wśród dużych i małych przedsiębiorstw operujących na rynku polskim w latach 2004-2011
Distribution of the effects of brewing industry concentration among large and small companies operating on the Polish market in 2004-2011 period
Autorzy:
Lobos, K.
Szewczyk, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/43674.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
rynek piwa
produkcja piwa
koncentracja produkcji
przedsiebiorstwa duze
przedsiebiorstwa male
efektywnosc ekonomiczna
efektywnosc finansowa
lata 2004-2011
Źródło:
Journal of Agribusiness and Rural Development; 2013, 30, 4
1899-5241
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Polski rynek piwa charakteryzuje się wysokim stopniem koncentracji. Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec i Carlsberg Polska mają w sumie około 90% udział w rynku. Wyniki badań relacji pomiędzy stopniem koncentracji a rentownością przedsiębiorstw w sektorze wskazują, że rentowność przedsiębiorstw w sektorach skoncentrowanych jest wyższa, niż w tych o niskim stopniu koncentracji. Celem opracowania jest analiza różnic efektywności ekonomicznej dużych (grupa I) i mniejszych (grupa II) podmiotów zajmujących się produkcją piwa. Ocena efektywności badanej grupy przedsiębiorstw została oparta na wybranych wskaźnikach finansowych (rentowność aktywów, rentowność sprzedaży, rotacja zapasów, wskaźnik zadłużenia ogólnego).

Polish beer market is characterised by a high degree of concentration. The market share of Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec and Carlsberg Polska is 90%. Many authors stress concentration as an important factor when explaining why various industries are more or less effective or more or less profitable. Firms from concentrated industries report, on average, higher profitability than those in non-concentrated industries. The aim of this paper is to analyse the differences of economic efficiency of large (group I) and small (group II) entities involved in the production of beer. Evaluation of the effectiveness of the test group of companies was based on selected financial ratios (return on assets, return on sales, inventory turnover, total debt ratio).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies